La mulţi ani, mămicuţ!

Ne naştem mici şi fragili. Mama e acolo. Ne poartă în braţe. Ne dăruieşte dragoste.

A mai trecut încă un an din viaţa tale. Dar ochii ţi-au rămas aceiaşi. Mari, calzi şi tineri. Deşi nu te pot vedea acum, ştiu că eşti la fel de frumoasă, floarea mea de februarie!

Mi-a fost greu fără tale. În fiecare clipă, în care am fost departe, una de cealălaltă. Şi-a fost greu când am împlinit 18 ani. Şi nu erai acolo. Încă o zi fără mângâierea tale. Şi-a fost greu de fiecare dată când ne adunam toţi la masă. Şi nu erai acolo.. Şi-a fost greu când am plecat la facultate. Şi nu erai acolo să mă ajuţi să îmi fac bagajul sau să îmi trimiţi pachet. Au fost acolo bunica şi mătuşa, dar nimic nu se compară cu mâncarea făcută de mami. Şti? Dacă mâncarea pe care o fac nu are acelaşi gust ca şi cea făcută de tale, atunci nu îmi place. Şi-a fost şi mai greu când veneam acasă şi găseam casa goală. Au fost clipe în care am urât-o. Ce copil prostuţ eram! Cum să urăsc locul în care avem atâtea amintiri? Şi-a fost greu când îmi vedeam prietenele cu mamele lor. Mă bucuram pentru ele, dar simţeam un gol, un petic de tristeţe. Şi-a fost greu când veneau sărbătorile.. Când îţi auzeam vocea la telefon, mă străduiam să mă adun şi să ignor lacrimile care îmi atingeau obrajii. Mirosul de prăjituri făcute de alte mame îmi alinau puţin dorul. Ştiam că eşti singură şi asta mă durea cel mai mult. Dar distanţa nu ne-a îndepărtat, distanţa ne-a apropiat!

Datorită tale sunt persoana de astăzi! Ai făcut multe sacrificii pentru mine. Ai fost curajoasă, puternică şi m-ai crescut singură. Te-ai străduit să fii și mamă și tată, și am simțit asta. Viaţa a dat de câteva ori cu tale de pământ, dar te-ai ridicat de fiecare dată!

Tale m-ai iubit dinainte de a mă vedea.

De la tale am moştenit ochii mari şi curioşi şi odată cu ei dragostea pentru cărţi.

Tale mi-ai presărat în inimă, vise, poveşti, basme şi lumini de curcubeu.

Tale m-ai învăţat să îi respect pe cei din jur, să fiu atentă la nevoile şi durerea lor.

Tale eşti în acelaşi timp şi sora mea mai mare şi prietena mea cea mai bună!

Tale m-ai iubit chiar şi atunci când nu meritam.

Iartă-mă pentru fiecare lacrimă care ţi-a atins obrajii, din vina mea!

Întotdeauna mi s-a părut că miroşi a şerbet şi alviţă. Când eram mai micuţă, credeam că toate mamele miros aşa. Dar nu, mama mea e specială şi unică!

Gândurile tale întotdeauna cad în lacul gândurilor mele! Mă priveşti cu atâta căldură şi mândrie!

Îţi mai aminteşti? Când eram supărată sau dădeam de greu, veneam şi te strângeam în braţe şi grija ce mă apăsa, dispărea ca prin minune. Nimic nu se compară cu îmbrăţişarea unei mame. Când eram bolnăvioară, îmi ziceai „De-ar putea mami ar lua toată durerea ta asupra ei”! Am crescut şi rolurile s-au inversat. Ultimii doi ani au fost acoperiţi de nori negri şi grei, dar îi mulţumesc lui Dumnezeu că te-a făcut bine!  Ai fost o luptătoare şi eu mi-am şters lacrimile de pe faţă şi am încercat să fiu tare. Zâmbetul tale merită toată puterea mea. Am căutat amândouă fericirea din spatele lacrimii şi am găsit-o, într-un colţ ascuns cu amintiri şi vise albastre.

Îţi mulţumesc că exişti! Tale eşti fărâma mea de stabilitate pe drumul vieţii. Tale nu mă uiţi, nu mă urăşti, nu mă minţi, nu îmi întorci spatele!

Orice ar fi şi orice s-ar întâmpla, voi rămâne mereu fetiţa tale!

Aş da orice, ca acum, când citeşti aceste rânduri, să bat la uşa tale. Dar nu am cum, aşa că închid ochii şi bat încetişor, la uşa inimii tale. Mă primeşti, mămicuţ?

Te iubesc!

Cu multă dragoste,

Rosa

12 gânduri despre „La mulţi ani, mămicuţ!

  1. La mulţi ani şi din partea noastră şi multe urări de sănătate şi zile senine !
    Frumos mesaj de recunoştinţă. E mai mult decât clar că e o persoană cu totul şi cu totul deosebită. Să te bucuri cât mai multă vreme de ea !

  2. La mulți ani! Felicitări pentru ceea ce ai scris (și pentru felul în care simți!) și… multă, multă sănătate și bucurie ție și mamei tale!

  3. La multi ani, si sa ii aduci multe bucurii si de acum inainte !
    Parintii sunt dintre cele mai mari comori ale vietii.

Lasă un răspuns

