3 cărti – 3 zile – Divergent – Insurgent – Allegiant

Am răsfoit cele trei cărţi scrise de Veronica Roth şi mi-am dat seama că e prima dată când mă identific aşa puternic, cu un personaj dintr-o carte: tiza mea, Beatrice. Puternică, sensibilă, confuză, loială, complicată, curajoasă, altruistă, diferită, egoistă, curioasă. Război interior. Un amalgam de contradicţii.  Asta m-a dus cu gândul la un citat de Walt Withman:  „Oare mă contrazic? Foarte bine, mă contrazic. Sunt vast, cuprind mulţimi.”

Până la urmă nu suntem toţi un pic divergenţi?

Divergent:

„Fata pe care o vedeam pe furiș în oglindă era Beatrice, cea care tăcea la masa de seară. Aici e cineva cu o privire care mi-o susține pe-a mea, nevrând s-o mai lase: e Tris.”

„Fii curajoasă, Beatrice! Te iubesc!”

Insurgent:

“Oamenii, tocmai am descoperit, sunt alcătuiți din straturi și straturi de secrete. Crezi că-i cunoști, că-i întelegi, dar motivele lor îți sunt întotdeauna ascunse, îngropate adânc în inimile lor. Nu-i vei cunoaște niciodată cu adevărat, însă uneori, hotarăști să ai încredere în ei.’”

“Amândoi purtăm în noi înșine războiul. Uneori, ne ține în viață. Alteori, amenință să ne distrugă.”

“… societatea noastră nu este împărțită în ‘buni’ și ‘răi’. Cruzimea nu face ca o persoană să fie nesinceră, în același fel în care curajul nu face o persoană să fie amabilă.”

Allegiant:

„Schimbarea, ca şi vindecarea, necesită timp.”

„Mă întreb dacă temerile noastre dispar vreodată, sau doar îşi pierd puterea asupra noastră.”

„M-am îndrăgostit de el. Dar eu nu stau cu el din lipsă de alternative, ca şi cum nu mai e nimeni disponibil pentru mine. Sunt cu el pentru că asta aleg, în fiecare zi în care mă trezesc, în fiecare zi în care ne certăm sau ne minţim sau ne dezamăgim unul pe celălalt. Îl aleg pe el în repetate rânduri şi el mă alege pe mine.”

 

Dacă vrei să ştii în ce facţiune te-ai potrivi poţi să faci un test aici.

2 gânduri despre „3 cărti – 3 zile – Divergent – Insurgent – Allegiant

    • Nu ştiu. Eu am citit-o în engleză. Am căutat informaţii, dar nu am găsit nimic concret. Dacă aflu ceva, te anunţ. O seară faină să ai! 🙂

Lasă un răspuns

