Happy 7th anniversary to us!

El nu e genul de băiat romantic. Nu o să-mi aducă lalele albe într-o seară de martie, nu o să presare în calea mea petale de trandafiri sau bujori alb-rozalii, nu o să îmi pună pe pernă bucheţele de mărgăritar şi mesaje cu “Te iubesc”!
El nu o să îmi scrie poezii. Dar mă respectă. Nu îmi vorbeşte urât. Întotdeauna mă ajută. El ştie că nu există zâne magice care fac curăţenie, strâng masa sau spală vasele, în locul nostru. Sunt egala lui. Nu e perfect. Nici eu nu sunt bucătăreasa perfectă. Dar pentru el mă străduiesc.
Suntem diferiți. Pentru că lui îi place matematica. Pentru că mie îmi place literatura. Pentru că el pierde timpul pe Pokerstars. Pentru că uneori şi eu pierd timpul pe Pokerstars. Pentru că lui îi plac BMW-urile şi Honda RR600, pentru că mie îmi place poezia şi să citesc. Pentru că eu mănânc Nutella. Pentru că uneori şi el mănâncă Nutella. Pentru că el își omoară timpul pe bet365, bwin, flashscore. Pentru că eu îmi omor timpul pe facebook, wordpress, tumblr. Pentru că lui îi place riscul. Pentru că eu sunt previzibilă, mai mereu temătoare. Suntem diferiţi. Dar din când în când, unul dintre noi rupe barierele invizibile şi i se alătură celuilalt. Asta îmi place cel mai mult la noi, faptul că suntem diferiţi.
Pentru că de la început am dat cărţile pe faţă. Nu ne-am asumat roluri mai mari decât puteam noi juca. Nu ne-am minţit că suntem altcumva. Nu am încercat să ne impresionăm unul pe celălalt. Cred că asta este greșeala multor persoane. În loc să fie sinceri cu persoanele de lângă ei, le vând iluzii la bucată. Și-apoi când treptat minciunile ies la iveală, toată relația se transformă în cenușă și fum.
El are un fel anume de a tachina, de a mă scoate din sărite, de a mă enerva, de a-mi testa limitele, de a mă presa până cedez, doar ca să vadă cât de tare trebuie să preseze. Dar eu sunt calmă. Norocoasa de mine…sau norocosul de el.
Dar e ceva în felul în care mâna lui mă caută, târziu în noapte și mă trage spre el, strângându-mă și mai aproape. Și mă pierd în vârtejurile verzi din ochii lui. E ceva în felul în care mă bâzăie în fiecare dimineață și nu mă lasă să dorm. Și eu îl privesc somnoroasă și nervoasă, dar el citește în ochii mei doar dragoste.
E ceva în felul în care mâna mea desenează, hărți imaginare pe spatele lui.
E ceva la el. Ceva ce mi-e teamă că o să pierd.
E ceva în felul în care se poartă cu ceilalți. Bunătatea din vocea și inima lui. Lumina lichidă din ochii lui atunci când se roagă.
El nu o să-mi spună că sunt frumoasă. Ar fi o minciună. El știe că eu port frumusețea gheții în vene, nu pe chip. Dar m-a ales pe mine.
Nu a fost întotdeauna totul roz. Am crescut împreună, ne-am maturizat, am râs, am plâns, ne-am pierdut, ne-am regăsit. Dulce și amar. Acum când privim în urmă la greșelile făcute, ne spunem că eram doar niște copii. Ne-am făcut o promisiune, să nu repetăm greșelile părinților noștri. Să avem o familie fericită. Poate că lucrurile vor deveni plictisitoare până la urmă. Poate că la un moment dat ne vom urî. Poate că va fi doar linişte între noi. Dar refuz să renunţ la el. Refuz să renunț la noi.
După atâția ani, tot nu știu ce e. Dragoste, siguranță, atașament, obișnuință, dependență. Nu îmi pasă.
Știu doar că sărutul lui îmi amplifică toate insecuritățile, pentru ca apoi îmbrățisarea lui mă calmeaze. El e cel care mă poate proteja când sunt vulnerabilă, dar care știe și când să dea înapoi și să mă lase să mă salvez singură.

Sunt gata să pariez și să îmi joc viitorul, în schimbul unor zile leneșe de duminică, în brațele lui.

Mulţi spun că eu sunt rece ca gheaţa. Mulţi spun că inima lui e prea fierbinte, ca să o ţin în palmele mele reci. Ce ne pasă nouă? Știu sigur că aparținem unul celuilalt, din acea seară de martie, când ne-am îmbrățișat și ne-am sărutat, agățându-ne unul de celălalt, neștiind, ce ne rezervă viitorul.

Imagine

2 gânduri despre „Happy 7th anniversary to us!

Lasă un răspuns

