Hunger Games

Jocurile Foamei, Sfidarea, Revolta (Suzanne Collins)

”Un Peeta Mellark bun la suflet e mult mai periculos decât unul nemilos. Oamenii buni la suflet au un fel al lor de a mi se strecura în inimă, prinzând rădăcini.”

”-Peeta, cum se face că eu nu știu niciodată când ai tu coșmaruri?
-Habar n-am. Cred că nici nu țip, nici nu mă zvârcolesc, nici nu fac altceva. Mă trezesc pur și simplu, paralizat de groază.
-Ar trebui să mă trezești.
-Nu e nevoie. În coșmaruri te pierd de obicei pe tine. Sunt OK imediat ce-mi dau seama că ești aici.”

”Aș vrea să pot opri timpul în clipa asta, aici și acum, și să trăiesc în ea o veșnicie, răspunde el.”

”Eu şi Peeta ne revenim împreună. Încă mai sunt momente în care el se
ghemuieşte în spatele unui scaun şi se ţine bine până când se încheie străfulgerările
amintirilor inoculate de venin. Eu mă trezesc ţipând din coşmaruri
cu mutanţi şi copii pierduţi. Dar braţele lui sunt aici, să mă liniştească.
Şi eventual buzele lui. În noaptea când am din nou senzaţia
aceea, dorinţa care m-a copleşit pe plajă, ştiu că asta s-ar fi întâmplat
oricum.
Că pentru a supravieţui nu am nevoie de focul lui Gale, învăpăiat de
furie şi de ură. Sunt plină de foc eu însămi. Ceea ce îmi trebuie e păpădia
primăvăratică. Strălucirea gălbuie care înseamnă renaştere în loc de distrugere.
Promisiunea că viaţa poate merge înainte, indiferent cât de mult ai
pierdut. Că poate fi din nou bine. Şi numai Peeta îmi poate da asta.
Aşa că, după aceea, când el şopteşte:
― Mă iubeşti. Adevărat, sau nu?
Eu îi răspund:
― Adevărat.”

                                                                                          

 

Lasă un răspuns

