Violenţa invizibilă

Mă enervează la culme când anumiţi străini te abordează cu apelative de genul “pisi”, “dulceaţă”, “păpuşă”, “zână”. Nu sunt o pisică, un borcan de dulceaţă, sunt vie şi în niciun caz nu vin din lumea poveştilor! “Ce fund ai!” “Mamă ce balcoane!”. Ce spirit analitic ai. Mulţumesc că mi-ai reamintit de componentele corpului meu. Chiar uitasem de ele. “Mami, ce bună eşti!”.  În niciun caz, nu sunt un substitut al mamei tale, pe care mintea ta bolnavă îl proiectează asupra mea.

Şi nu…noi femeile nu suntem isterice sau mai ştiu eu cum, pentru că “nu ştim să primim un compliment”. Poate că pe unele femei nu le deranjează acest gen de sintagme, dar mie personal mi se par ofensatoare. Poate că unele se simt bine când sunt fluierate pe stradă. Eu una nu. Sunt o fiinţă umană, nu un câine. Din cauza acelui fluierat nu mă simt mai atractivă. Nici dacă o să treci cu maşina pe lângă mine şi o să claxonezi, nu o să îmi atragi atenţia. Nu mă simt flatată. Îmi provoacă doar repulsie, dezgust.

Pe stradă, uneori femeile sunt supuse unor comportamente agresive, fizice sau verbale. Abuzul verbal se poate manifesta prin jigniri, înjurături, tachinări sau ameninţări. Şi nu, femeia nu o caută cu lumânarea. Nu contează felul în care te îmbraci. Şi dacă eşti îmbrăcată decent, primeşti jigniri verbale sau palme peste fund sau mai ştiu eu ce atingeri nedorite. Când sunt abordate, multe femei preferă să aleagă tăcerea, ca şi cum ar fi o ruşine să fie jignite sau hărţuite. Şi asta se datorează faptului că le este frică şi pentru că nu vor ca agresiunea verbală să devină una fizică. Felul în care femeile percep siguranţa le limitează mobilitatea şi utilizarea spaţiului public. Gândeşte-te la mama, sora, prietena, iubita, soţia sau fiica ta. Cum crezi că s-ar simţi dacă ar fi încolţite cu astfel de comentarii cu conotaţii vulgare?

Insecuritatea, fie că este percepută sau reală are un impact important asupra femeilor.

Violenţa şi teama de a fi o posibilă ţintă sau victimă afectează calitatea vieţii fiecărei femei..

Crezi că eşti bărbat? Mie mi se pare că eşti doar un mascul frustrat. Un bărbat adevărat respectă o femeie!

4832cc24c57cf3839a8742caf36e012d

Photo source: http://www.pinterest.com

f6a22d5b93c09713b102ddd65a481fbd

4 gânduri despre „Violenţa invizibilă

  1. As vrea sa nu percepi raspunsul meu ca fiind sarcastic, menit sa diminueze impactul pe termen lung al unei asemenea specii de barbat, asupra unei femei. Eu sunt din copilarie un fervent aparator al femeii. Doar un gradinar iubitor sta in calea vantului pentru a-si proteja florile.
    E mai bine sa eviti acel tip de barbati. A-i provoca este la fel cu o mustrare si un apel la decenta adresate unui lup in plina padure iarna. Barbati salbatici, neimblanziti…
    Dar, ma tem mai curand de acei lingusitori cultivati ce pot produce rani mai severe. Ai scris despre o specie acum…
    Pot spune ca am fost suficient de naiv in adolescenta sa ma iau de cativa baieti ce tulburau o dra in parc. Am fost atat de diferit incat i-am blocat si au plecat. Puteam fi un erou batut bine 🙂

    • Eroii întotdeauna îşi asumă un risc. Mă bucur că ai avut curajul şi i-ai luat apărarea. Dacă nu o făceai, tăcerea ta ar fi transmis mesajul că eşti aliatul acelor băieţi şi că le aprobai comportamentul. Şi da, ai dreptate, e mai bine să eviţi acel gen de bărbat. Si mie de altfel imi displace enorm atitudinea linguşitorilor cultivaţi! Femeile trebuie tratate cu demnitate şi respect!

  2. Obisnuiti cu femei carora le plac asemenea abordări, și încuiați fiind, e ceva normal că găsesc abordările astea ca fiind eficiente.
    După cum spuneam, încuiați. Și femeile au puțină vină aici. Femei, pisicuțe, piți, cum vrei să le spui.

Lasă un răspuns

